Frågor & Svar



Beställning

 

Har min beställning gått igenom?

När du har gjort en beställning hos oss skickar vi automatiskt ett e-mail med orderbekräftelse information med pris, adress, och produkter. Kontrollera att informationen stämmer i orderbekräftelsen.

Om du inte har fått en orderbekräftelse inom 24h så har antagligen inte din beställning gått igenom eller så har du har angivit fel mailadress, Kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.seså kontrollerar vi om din order har gått igenom.

 

Var är min orderbekräftelse?

Har du inte har fått någon orderbekräftelse inom 24h så kan det bero på att du skrivit fel mailadress, att beställningen inte har gått igenom kontrollera även att den inte har hamnat i din skräppost. Kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se, så kan vi kontrollera din order och skicka ett nytt mail med din orderbekräftelse.

 

Kan ändra min order när beställningen redan är gjord?

Det går bra att ta bort produkter så länge inte ordern är skickad, kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se så tar vi bort dom produkterna du inte vill ha. De prisändringar som eventuellt blir reglerar vi i din betalning. För att lägga till produkter så gör du enkelt en ny beställning.

 

Jag kan inte att beställa via webshopen, hur gör jag då?

Kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se, så hjälper vi dig att göra en beställning.

 

Är det säkert att handla på Bumpy.se?

Vi använder Klarna som betalningsleverantör och alla betalningar sker krypterat via Klarna. Bumpy.se har inte till gång till kundens kortnummer eller betalningsinformation.

Kreditkortinformationen sparas aldrig hos oss och vi lämnar aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser till tredjerpart.

 

Kan jag beställa från ett annat land än Svergie?

Vi levererar endast till adresser i Sverige, det går givetvis bra att göra din beställning från utlandet med leverans till adress i Sverige.

 

Jag är under 18 år, får jag handla?

Om du är under 18 år så godkänner inte Klarna din order så då får du be en målsman handla åt dig.

 

Jag har angivit fel leveransadress på min order, kan det ändras?

Om du har skrivit fel leveransadress kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se så snabbt som möjligt så vi inte hinner skicka din order.

 

Kan ni skicka till en adress där jag inte är folkbokförd?

Bor du på en adress där du inte är folkbokförd måste du skriva C/O med den personens namn som är folkbokförd på adressen.

 

Vad gör jag om produkten jag vill beställa är slut?

Finns inte produkten du vill beställa i lager kan du lägga upp en bevakning på produkten, är produkten slut ändras beställ knappen till bevaka produkten. Klicka på bevaka produkten och ange dina uppgifter så får du automatiskt ett e-post meddelande när produkten finns i lager igen och går att beställa. Du kan givetvis kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se om du vill få en uppskattning om hur lång tid det är till produkten kommer in i lager.

 

Jag har inte fått min leverans. Var är den?

Om din beställning inte kommer fram till dig kan det vara av flera anledningar.

Paketet får inte plats i brevlådan. Då skickas det till närmaste utlämningsställe och du blir aviserad. Detta kan ta någon dag extra.

Vi har fel adress till dig. Då kommer paketet tillbaka till oss.

Paketet har försvunnit i posthanteringen.

Om paketet inte har kommit fram 5 arbetsdagar efter att du har fått uppdatering på epost att din order är skickad, kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se så undersöker vi vad som har hänt med din leverans.

 

Jag har ångrat mig, kan jag avbeställa min order?

Det går bra förutsatt att vi inte har skickat iväg din beställning. Om vi redan har hunnit skicka din beställning får du göra en retur efter att du har mottagit den.

 

Leverans och frakt

 

Hur lång är leverans tiden? 

Vi skickar normal alla beställningar samma dag eller dagen efter. Vid högre belastningar som ex runt juletider kan det ta några dagar extra, du får alltid en uppdatering på din order via epost när vi har skickat din beställning. Det tar en eller par arbetsdagar för posten att leverera din försändelse vi kan inte påverka förseningar beroende på posten.

 

Kan jag handla i butik hos er?

Vi har ingen fysisk butik och bedriver bara försäljning online med lager på Värmdö utanför Stockholm.

 

Kan jag hämta varorna hos er?

Tyvärr har vi inte någon möjlighet att lämna ut varor från lagret.

 

Med vilket fraktbolag skickar ni leveranser?

Vi skickar med Postnord (Posten).

 

Jag har mottag en annan vara än vad jag beställde?

Har vi packat fel vara i din beställning så kontaktar du oss via kontaktformuläret eller skickar ett mail till: info@bumpy.se så ordnar vi så du kan returnera varan kostnadsfritt och så levererar vi rätt produkt till dig.

Om du har gjort en felbeställning så får du returnera beställning till oss men själv betala returfrakten.

 

Vad kostar frakten?

Vi har alltid Fri Frakt oavsett hur stor din beställning är. 

 

Jag har beställt fel produkt, vad gör jag?

Om du har gjort en felbeställning så får du kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se så fort som möjligt så vi inte hinner skicka din beställning. Om vi redan har hunnit skicka iväg den får du göra en returanmälan.

 

Returer

 

Hur gör jag om jag vill returnera/byta en produkt?

Om du ångrar ditt köp efter mottagen leverans så har du alltid 14 dagars returrätt enligt distans avtalslagen och kan returnera din vara till oss.

Fyll i en returanmälan under returer längs ner på hemsidan så skickar vi information till dig när din returansökan är godkänd.

Returen skall innehålla returfraktsedel eller plocksedel, det går även bra att skriva en lapp för hand om du inte har tillgång till en skrivare. Det viktiga är att vi vet vem returen kommer ifrån så vi kan återbetala dig för din retur. Produkten skall vara oanvänd och komplett i sitt originalemballage. Du får självklart öppna förpackningen och försiktigt prova produkten. Så fort vi har mottagit din retur får du en bekräftelse på epost och så återbetalar vi dig för din vara eller skickar en ny vara beroende på vad som är överenskommet. Vid retur är det alltid avsändaren som står för risken att produkten inte kommer fram därför rekommenderar vi alltid att skicka spårbart.

 

Reklamationer

 

Vad gör jag om jag vill reklamera en vara?

Om du fått en produkt skickad till dig som är felaktig, om den är trasig, vi har skickat fel eller om den inte fungerar som den ska så vill vi att du skickar en bild till oss på eventuell skada eller fel så vi kan avgöra hur vi skall gå tillväga för att lösa problemet. Kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se.

Vi har 1 år garanti på alla våra produkter från att varan är mottagen.

 

Skalet som jag beställde har gått sönder, kan jag reklamera det?

Mobilskal är gjorda av hårdplast, mjukplast och silikon, ibland kan dom vara tunna och det krävs att man är försiktig när man tar av och sätter på dom på mobilen. Ett Mobilskal är gjort för att skydda din mobiltelefon vi ett fall och kan då spricka eller gå sönder. Om mobilskalet går sönder vi ett fall så har det gjort sitt jobb enligt ändåmålet och skyddat din mobil. Vi godkänner inte garanti utbyte av ett mobilskal som har gått sönder av yttrepåverkan eller oaktsamhet vid applicering av mobilskal på din mobiltelefon. Vi har även mobilskal som tål tuffare behandling och skyddar din mobiltelefon mot dom mest utsatta miljöerna, kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se om du inte hittar ett mobilskal som passar ändamålet.

 

Betalning 

 

Hur betalar jag för min order?

Vi erbjuder kortbetalning, direktbetalning via bank och faktura. Vi samarbetar med Klarna och dom sköter alla betalningar.

 

När får jag min Klarna faktura?

Klarna skickar din faktura på den epost adress som du uppgav vid beställning. Dom skickar den till dig när vi har skickat din order. Om du inte har fått din faktura senast när du har mottagit din leverans kontaktar du oss via kontaktformuläret eller skickar ett mail till: info@bumpy.se så skickar vi din faktura igen. Kontrollera även att fakturan inte har hamnat i din skräppost.

 

När får jag återbetalning för min reklamation eller retur?

Vi återbetalar dig när vi har fått produkterna i retur och godkänt en eventuell reklamation. Har du betalat med faktura återbetalas pengarna till dig konto inom 30 dagar. Har du frågor angående betalningen kontaktar du Klarna www.klarna.se.

 

Kan jag få en faktura med moms?

Kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se och ange vilken beställning du vill få en faktura för så skickar vi den till dig.

 

Övrigt

För alla övriga frågor tveka inte att kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett mail till: info@bumpy.se

PRODUKTEN ÄR FÖR TILLFÄLLET SLUT I LAGER!
Skriv in ditt namn och din epostadress i fälten nedan så återkommer vi så fort produkter finns i lager.






PRODUKTEN ÄR FÖR TILLFÄLLET SLUT I LAGER!
Skriv in ditt namn och din epostadress i fälten nedan så återkommer vi så fort produkter finns i lager.